برنامه هاي مرتبط:
برنامه های اول ، سوم ، پنجم اصلاح نظام اداري
متولي:
معاونت تحقيقات و منابع انساني _ دفتر توسعه مديريت و تحول اداري
شرح وظايف:
1. تهیه برنامه جامع اصلاح نظام اداری دستگاه، منطبق با نقشه راه اصلاح
نظام اداری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری .
2. طراحی مدل مدیریتی نوین برای اداره و ارائه خدمات دستگاه و بازنگری در
شیوه انجام وظایف و فعالیت ها در راستای تحقق ماموریت های اصلی دستگاه.
3. شناسایی واحدها، وظایف، فعالیت ها و واحدهای قابل واگذاری دستگاه به
سایر فعالان
4. تعیین شیوه های مشارکت و واگذاری مانند برون سپاری، مشارکت، شراکت،
واگذاری مدیریت، خصوصی سازی و خرید خدمات برای انجام وظایف و فعالیت های
دستگاه.
5. تهیه برنامه عملیاتی واگذاری تصدی ها شامل عناوین خدمات و فعالیت ها،
سهم هر کدام از واحدهای وابسته و استانی، اولویت ها، اهداف کمی، زمان
بندی، شیوه واگذاری ها، مقررات و نظایر آن.
6. تهیه برنامه اجرایی برای توانمندسازی و حمایت از بخش غیر دولتی مرتبط با
مأموریت های اصلی دستگاه نظیر : آموزش، اعطای تسهیلات و کمک های مالی
7. راهبری استقرار و نظارت بر واگذاری فعالیت ها و تصدی ها و واحدهای
عملیاتی دستگاه به سایر بخش ها و تدارک زیر ساخت ها و منابع
8. تعیین وظایف و اختیارات قابل واگذاری به سطوح استانی و شهرستانی جهت
تفویض اختیار و تمرکززدایی
9. بررسی و ساماندهی شوراها، کمیسیون ها، کمیته ها، کارگروه ها و سایر
مجامع تصمیم گیری.
10. طراحی ساختار مناسب، چابک و تسهیل گر.
11. تعیین استانداردهای کیفی خدمات دستگاه
12. تعیین قیمت تمام شده خدمات و فعالیت ها.
13. تهیه برنامه عملیاتی برای انجام خدمات در فضای رقابتی شامل؛ اهداف،
روشها، اولویت ها، زمانبندی بر اساس قیمت تمام شده و استانداردهای مصوب
14. طراحی نظام مدیریت عملکرد خدمات از ابعاد کیفیت، کمیت، قیمت و زمان
ارایه خدمات و رضایت خدمت گیرندگان در چارچوب نظام جامع مدیریت عملکرد
دستگاه و استانداردهای تعیین شده.
15. طراحی و راهبری استقرار مدلهای مدیریتی پشتیبان مانند : نظام
پیشنهادات، نظام های تصمیم گیری، مدیریت دانش، نظام های توسعه نظم و
انظباط اداری و مالی، کنترل پروژه، کنترل اهداف، نظام های شراکت (برون
سپاری، خصوصي سازي ،پیمانکاری، خرید خدمت و ....)، زیرساخت های نظام های
حقوقی.
16. استانداردسازی تجهیزات، ساختمان ها و فضاهای اداری و استقرار و اجرای آن